VSŽ vs Poprad-Tatry 3:1

24.01.2015 / Mišo Hudák
Jiří Bicek vs Brankár Popradu. (photo: SITA/Jozef Jarošík)

Jiří Bicek vs Brankár Popradu. / (photo: SITA/Jozef Jarošík)

Predsavzatie zvládnuť v tejto sezóne každý domáci zápas Vežet som vzdal v polovici októbra. Na hokej nechodievam preto, aby som sa pozeral na futbal, ale futbalové výsledky aj výkony ma aj napriek otrlosti vytlačili zo štadióna. A nebol som jediný. Zmena trénera bola výborná pozvánka k návratu na sektor, môžem zodpovedne prehlásiť, že došlo k satisfakcii.

Prvý zápas novej dvojice

Oremus a Šimíček sú s družstvom len niekoľko dní, skutočné zmeny bude vidieť až po týždni, dvoch, troch, ale prvá tretina je prísľubom pre ďalšie zápasy, že zástupcovia Vežet dokážu veľa korčuľovať, rýchlo kombinovať aj efektívne využívať príležitosti. Mnohokrát som bol svedkom jednoznačného prestrieľania súpera, brankári hostí si pravidelne zapisovali tridsať a viac zásahov a predsa padol gól či dva. V piatok Poprad zvíťazil v počte striel, ale nevytvoril si veľké množstvo skutočných príležitostí na gól. Vežet akoby sa pozerali do zrkadla, odrážajúceho polovicu sezóny, hokej nie je o číslach ale o hokeji.

Upriamil som sa na Radovana Bondru a Erika Černáka. Bondra má šikovné ruky, ale viackrát sa mu stalo, že bol mierne odpojený od hry celého útoku. Černák je už v tejto chvíli moderný pravoruký obranca, hrá čisto, rýchlo, jednoducho, dokáže si nájsť priestor medzi kruhmi a aj napriek ofenzívnym výjazdom je včas na svojom pôvodnom mieste. Ak už niekto môže po Jurajovi Kledrowetzovi nosiť Vežet dres s číslom 14, tak Erik Černák je najdôstojnejší kandidát.

Druhá a najmä tretia tretina boli daňou za náročný a rýchly začiatok, Poprad dorovnal hru, miestami  získaval prevahu, najmä vďaka Philippovým trestom a zbytočným vylúčeniam na konci prvej aj druhej tretiny.

Na nových trénerov sa prišla pozrieť polovica haly, príjemný organický nárast ak neberieme do úvahy vypredané zápasy kvôli špeciálnym desaťcentovým lístkom. Zmena na lavičke je len začiatkom, ak Vežet nechcú byť navždy lokálnym klubom, musia pracovať paralelne na viacerých frontoch.

1. Tréner

Vežet potrebuje trénera, ktorý vie pracovať s viacerými systémami hry, využívať individuálny potenciál hráčov v prospech celého družstva. Vežet nie je klub, ktorý má dvadsať priemerných hráčov, ktorých úlohou je zúfalo brániť skóre 1:0. Súhlasím s Bohumilom a jeho hrdosťou, že fandí tímu ktorý vyhodí trénera aj keď je na prvom mieste, ak všetci vidíme, že to jednoducho nie je ono.

2. Marketing

Vežet by nemal byť klubom len pre pracovníkov železiarní po štyridsiatke. Unavené promo, pivo s párkami v bufete a mažoretky zo základnej školy sú však nastavené práve na túto cieľovú skupinu. Ženy, muži, deti, študenti, pracujúci, seniori a všetci ostatní by sa mali cítiť na štadióne pohodlne a príjemne. Vežet so svojou propagáciou ustrnuli v deväťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia, na Facebooku, najpoužívanejšej sociálnej sieti na Slovensku, majú 11 tisíc fanúšikov. Martin má 13 tisíc, Poprad 22 tisíc, Slovan 114 tisíc.

3. Sezónne lístky

Vežet dostane v júni, alebo počas leta, peniaze a fanúšik dostane plastovú kartu. V tomto bode sa skončil vzťah medzi klubom a jeho podporovateľom. Dva-tri zápasy do roka, na ktoré si vďaka permanentke môžete kúpiť dva lístky po desať centov nie je vďakou klubu za prejavenú priazeň, ale prvoplánové plnenie prázdnej haly. Limitované edície upomienkových predmetov, zľava na občerstvenie, ďakovný email za jubilejný navštívený zápas. Existujú desiatky možností ako si spomenúť na svojich priaznivcov.

4. Komerčné prestávky

Vežet by mal byť klub, ktorý sofistikovane pracuje so svojimi sponzormi. Kvôli ôsmym reklamám na radiátor alebo ôsmym reklamám na hotel si nepôjdem kúpiť ani ústredné kúrenie ani ubytovanie v budove, od ktorej bývam štyri zastávky električkou. Prerušenia zápasov by mali slúžiť na vtiahnutie divákov do zápasu. Náklady na odev a trénovanie choreografií skupiny ôsmačok by Vežet mali invsetovať do zábavného originálneho štábu, ktorý sa bude počas zápasu ponevierať po sektoroch a pracovať s divákmi veľmi adresne. Univerzálna reklama ktorá bliká alebo zaberá veľkú plochu dnes už nefunguje, sponzori klubu sa môžu divákom pripomenúť originálnymi a osobnými spôsobmi. Prvých 3000 fanúšikov dostane postavičku Petra Bartoša, ktorú vám prináša továreň na radiátory.

5. Vežet predmety

Vežet by nemal predávať produkty stávkovej spoločnosti, alebo spracovateľa ropy, ale svoje vlastné farby, emblémy, príbehy, individuality. Silónový nastriekaný dres nie ani za tri eurá, kvalitný dres s prešívanými detailami áno aj za sto eur. Sektory majú byť zaplnené klubovými farbami, nech už sú akékoľvek. Čiapky, tričká, repliky dresov, šály, ale aj šálky, taniere, hodiny, čokoľvek, z kvalitných materiálov, hodné používania na verejnosti bez pocitov hanby.

V tejto sezóne nazývame družstvá najvyššej národnej hokejovej súťaže menami z čias ich najväčšej slávy. Tu je ich abecedný prehľad:

20

Dukla Trenčín

Chirana Piešťany

Iskra Smrečina Banská Bystrica

Lokomotíva Bučina Zvolen

Martimex Martin

Plastika Nitra

Poprad-Tatry

Slovena Žilina

VSŽ Košice

ZVL Skalica

Mišo Hudák

Mišo Hudák

(C) SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. 2015. Obrazový materiál podlieha autorskoprávnej ochrane. Jeho kopírovanie a redistribúcia je zakázaná.

Napíš komentár