Ako to mal Slovan urobiť, aby nenahneval pol Bratislavy

11.02.2016 / Denis Bohumil Schvarcz
Belasí fanúšikovia si na playoff priplatia. (photo: SITA/Urban Klement)

Belasí fanúšikovia si na playoff priplatia. / (photo: SITA/Urban Klement)

Slovan po rokoch postúpil do playoff KHL, no namiesto toho, aby sa úspech tímu z hlavnej dediny oslavoval, dedina rieši cenu lístkov na domáce zápasy vyraďovacej súťaže o Gagarinov pohár. Také.....slovenské. 

Čo a prečo urobili zle?

Klub mal podľa mňa dva ciele. Obidva úplne legitímne.

1) Maximalizovať zisk z extra zápasov, ktoré v sezóne odohrá. Má s nimi náklady, nielen na prevádzku haly a cestovanie, ale aj na (podľa mňa) bonusy pre hráčov a realizačný tím. Zarobiť čo najviac je úplne v poriadku.

2) Po skúsenostiach z playoff v prvej sezóne hranej v medzisovietskej súťaži predísť tomu, aby špekulanti cez tiketovací systém zarobili na lístkoch viac, ako klub. Preháňam, ale pri sofistikovanosti obchodníkov s lístkami v sivej zóne a nedokonalom systéme možno ani nie príliš.

Chceli to teda dobre, a dopadlo to ako obyčajne. Jednou menšou PR katastrofou.

Naštvaní sú permanentkári, bežní fanúšikovia, internetoví diskutéri ani nehovoriac. Zgustli si aj médiá, reportáž bola aj v Góloch-bodoch-sekundách na verejnoprávnej televízii, to už je čo povedať. Inými slovami, nahnevaná je polovica Bratislavy.

Tá druhá škodoradostne trie o seba ukazováky a vysmieva sa. 

Tri veci, ktoré mohli urobiť, aby sa vyhli PR katastrofe

Pritom si nemyslím, že zorganizovať podobnú akciu je v slovenských ufrflaných pomeroch nemožné. Jednoduché vôbec nie, ale som presvedčený, že to možné je bez naštvania pol Bratislavy. V prvom rade by som, keby som to mal na starosti ja, za žiadnu cenu nechcel rozdráždiť permanentkárov.

Keď mali v základnej časti cenu za zápas 12 € (permanentka na 30 zápasov stála medzi 320 a 390 €), prečo majú cálovať na playoff 35 € zakaždým, keď si chcú zakričať Každápanikaždýpán? CSKA Moskva je určite skvelý súper, nestačilo ale vytiahnuť od verných povedzme 20 € za extra duel doma? No dobre, 25 € nech ako sa hovorí, nežerem.

Keď sa bude nedaj Bože Slovanu v playoff dariť a odohrá v Bratislave maximálny počet 12 zápasov, permanentkári by zaplatili celú hodnotu sezónnej vstupenky ešte raz. 12 x 35 € = 420 €. Nech žijú nebankové spoločnosti a rýchle pôžičky! 

V druhom rade by som sa spoľahol na trh. Ak bola skúsenosť s ticketovaním v aukčnom prostredí nedokonalá, bolo predsa dosť času systém upraviť, aby obmedzoval podvody. Alebo ešte lepšie nič nemeniť a nechať voľnú ruku trhu, nech vyberie z peňaženiek belasých fanúšikov, čo sa dá. Špekulovaniu sa asi úplne zabrániť nedá. Keby aj bola cena voľnopredajných lístkov vysoká, "na vine" by bol veľký záujem a bohatý región. Nie klub.

A po tretie, celé by som to komunikoval dlho dopredu, verným aj náhodnejším fanúšikom. Politika cien by sa nemusela verejnosti oznamovať v momente, keď tím postúpi do playoff. Neverím, že to je všade na svete tak, neverím, že dokonalé, alebo aspoň menej kostrbaté koleso už niekto dávno nevymyslel. 

Nočná mora (možno) nekončí

Teraz, keď je už mlieko obrazne povedané rozliate po celom belasom meste, je neskoro. Ak sa počas prvého playoff zápasu zjaví viac, ako jedno voľné sedadlo, hrozí pokračovanie nočnej komunikačnej mory. Internety - ale nielen tie - zahoria ďalšou zlobou.

Pritom, keď sa to tak vezme, cena za jeden zápas na úrovni 34 - 40 € pre nepermanentkára prehnaná nie je. V Bratislave je hokej "zážitkom," jedným z lepších spôsobov zábavy, dokonca v kultúrnom prostredí Zimného štadióna najslávnejšieho krasokorčuliara. Playoff KHL, proti slávnemu klubu, zas udalosťou, aká sa opakuje raz za uhorský rok (=tri kalendárne). 

Projekt Cena lístkov na playoff ale dopadol najhoršie, ako mohol. Biznisová značka, alebo ak chcete obchodné meno Slovana dostalo ďalšiu, tentokrát zbytočnú, ranu. 

Denis Bohumil Schvarcz

Denis Bohumil Schvarcz

(C) SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. 2016. Obrazový materiál podlieha autorskoprávnej ochrane. Jeho kopírovanie a redistribúcia je zakázaná.

Napíš komentár