Súčasný šéf Ferrari Luca Cordero di Montezemolopodobne vedie stajňu autokraticky ako Il Commendatore Enzo Ferrari.  (photo: SITA/AP Photo)

Quo vadis Veľká trojka? Ferrari, časť III.

Branislav Ježík

Dnes sa dostávame do cieľa so sériou článkov o Veľkej trojke. Neoficiálne do nej patria tímy, ktoré dokázali zvíťaziť viac ako stokrát. Naše rozprávanie o tíme Ferrari sme skončili v prvej sezóne Michaela Schumachera v Maranelle.


Koniec pôstu fanúšikov F1. Nové pravidlá, nové tvary monopostov a tieň úrazu Michaela Schumachera sú najvýraznejšie momenty prvého víkendu. Na zábere auto Lewisa Hamiltona s odkazom

Motochart: Nová doba

Branislav Ježík

Veľkonočný pôst sa len prednedávnom začal, ten formulový práve končí. Trýznivých 112 dní čakania a ticha pre fanúšikov motoršportu a formuly 1 zvlášť vystrieda už túto nedeľu v austrálskom Melbourne hluk nových turbomotorov. Dnes vystavíme vysvedčenie pre jednotlivé tímy a pozrieme sa ako si cez zimnú prestávku spravili domáce úlohy. Po predsezónnych testoch je to tak trochu varenie z vody, ale keďže sme neobjektívny športový portál, môžeme si to dovoliť.


Enzo Ferrari v roku 1983. (photo: SITA/AP Photo)

Quo vadis Veľká trojka? Ferrari, časť I.

Branislav Ježík

Tak, ako sa blíži prvá Veľká cena v novej sezóne, dostávame sa k poslednému tímu Veľkej trojky, ktorým je Ferrari. Presnejšie Scuderia Ferrari, ako sa oficiálne nazýva pretekársky tím tejto najslávnejšej talianskej automobilky. Ak ste náhodou nezachytili začiatok našej série, tak by ste mali vedieť, že členmi tohto klubu sú tímy, ktoré získali v F1 viac ako sto víťazstiev. Tými zostávajúcimi dvoma sú McLaren a Williams.


Mc Laren a Lewis Hamilton tešiaci sa v ňom. (photo: SITA/AP Photo/Kamran Jebreili)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť III.

Branislav Ježík

Ron Dennis počas troch dekád vytvoril z McLarenu prosperujúcu firmu. Dnes dokončíme ságu o druhom členovi Veľkej trojky – McLarene. Ak ste o nej ešte nepočuli, tak vedzte, že neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát.


Alain Prost a Ayrton Senna v časoch, keď sme McLareny spoznali podľa nápisu Marlboro. Grand Prix Japonska v Suzuke v 1988. (photo: SITA/AP Photo/Tsugufumi Matsumoto)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť II.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Dnes pokračujeme druhým členom Veľkej trojky, tímom McLaren.


McLaren boss Ron Dennis pozerá na trofej Grand Prix Talianska v Monze. Pod jeho vedením McLaren vyhrával jednu za druhou. (photo: SITA/AP Photo/Alberto Pellaschiar)

Quo vadis Veľká trojka? McLaren, časť I.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Dnes si posvietime na tím, ktorý sa dostal do klubu Veľkej trojky ako druhý, len tri roky po Ferrari. Zároveň je to aj druhý najstarší tím v F1. Reč je o McLarene.


Frank Williams (photo: SITA/AP Photo/Alberto Pellaschiar)

Quo vadis Veľká trojka? Williams, časť III.

Branislav Ježík

V článkoch, ktoré nám vyplnia zimnú prestávku sa zamyslíme, prečo sa tímy Veľkej trojky dostali tam kde sú dnes a budeme sa snažiť nájsť v histórii momenty, ktoré zapríčinili ich súčasnú situáciu. Dnes končí séria o najmladšom členovi klubu – tíme Williams.


Tretí na Veľkej cene Európy v Jereze bol 15. októbra 1994 Nigel Mansell na tomto Williamse Renault. (photo: SITA/AP Photo/Amilcar de Leon)

Quo vadis Veľká trojka? Williams, časť II.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Olympijský ošiaľ pomaly opadá a tak po prvej časti budeme dnes pokračovať v rozprávaní o tíme húževnatého Sira Franka Williamsa.


Frank Williams, zakladateľ jedného z tímov Veľkej trojky F1. (photo: SITA/AP Photo/David Ramos)

Quo vadis Veľká trojka? Williams, časť I.

Branislav Ježík

O Veľkej trojke ste možno ešte nepočuli. Neoficiálne sa tak nazývajú tímy, ktoré dokázali v rámci šampionátov F1 zvíťaziť viac ako sto krát. Všetky tri sú dodnes aktívne, Ferrari, McLaren a Williams. V článkoch, ktoré nám vyplnia zimnú prestávku sa zamyslíme, prečo sa dostali tam kde sú dnes a budeme sa snažiť nájsť v histórii momenty, ktoré zapríčinili ich súčasnú situáciu.


Aj McLaren už predstavil novú mašinu. (photo: SITA/AP Photo/McLaren)

The Show Must Go On, alebo Všetko o novej sezóne F1, II.

Branislav Ježík

Prvé monoposty už sú odhalené, nové turbomotory sa rozozvučia už v utorok v španielskom Jereze. Dnes sa pozrieme na to, aké zmeny sa vlastne udiali nielen na kapotách, ale aj pod nimi. A dozviete sa, s ktorými číslami budú jazdci štartovať až do konca svojej kariéry. Čaká nás totiž sezóna plná zmien.